Detta meddelande är adresserat till er som har rollen Inregistrerare eller Klassificerare i Teamcenter
Just nu har vi problem med arbetsflödet Fastställande av Förnödenhet. Felet ligger i steget för validering av förnödenhet och gör att flödet i vissa fall stannar. Om ni upplever detta problem, skicka då ett mail till verksamhetsstod@fmv.se med detaljerna kring ärendet, så hjälper vi er så fort vi hinner. Skriv Incident Teamcenter i raden för ämne.
Observera att genomströmningsdata endast skickas från revision A. Det är därför viktigt att inte skapa en revision A och B på en förnödenhet på samma dag.
Data från Teamcenter förs över till andra system med jämna tidsintervaller, för PRIO gäller t.ex. var sjätte timme. Medan överföringsfönstret är stängt så mellanlagras informationen. Ett fel som uppstår i och med detta är om en revision A och revision B skapas och godkänns (skickas) inom samma tidsrymd (sex timmar). Då går endast revision B över och genomströmningsdata från revision A förs inte över. Detta är ett känt problem och arbete pågår för att lösa det. Tillsvidare så uppmuntras användare till att inte skapa flera revisioner inom detta tidsintervall (sex timmar).
När användare startar RAC från SFAP första gången kan det komma ett fel som klagar på lösenord. Lösning: prova igen.
Om användaren blir utloggad ur Citrix kan det vara svårt att logga in igen. Prova logga in 3 gånger, fungerar inte detta så stäng webbläsaren och öppna ett nytt fönster av webbläsaren, försök igen.