​​Välkommen till FMV Kundtjänst Verksamhetsstöd - hjälp och expertstöd inom Försvarslogistik, ILS och FMV PLM 

Genom kundtjänsten kan du få rådgivning, expertstöd och i vissa fall även personligt implementeringsstöd direkt i ditt materielprojekt men också operativt stöd till förband och verkstäder. Vi hjälper även till med olika analyser och utredningar.​ För att ta del av detta, gå in på "FAQ och självbetjäning kundtjänst".

Hittar du inte vad du söker på Logis​tikportalen eller vill rapportera ett problem​ och förbättri​ngsförslag​ gällande Logistikportalen så kan du kontakta kundtjänsten genom att välja skapa ärende. 

​Här kan du också själv söka svar på din fråga i vår FAQ-databas (välj ingång​ till FAQ-databasen här nedanför).

Du finner också länkar/kontaktuppgifter till angränsande verksamheter som inte ligger under FMV Kundtjänst Verksamhetsstöds ansvar (till höger på denna sida). ​​Där finns också länk till CCB (Ändringstjänst) för MKOK 508.​

​FAQ ​och självbetjäning - SFAP eller EX-konto​​​

FAQ ​och självbetjäning - Publik (utanför FMV's intranät)


​ ​

​​Vår kundtjänstspecialist​

FMV Kundtjänst Verksamhetsstöd består av två delar; en first line support (första linjens support) som tar emot ärenden, registrerar och fördelar dessa och
en second line support (andra linjens support) som svarar på ärenden främst om Försvarslogistik, ILS och FMV PLM (inkl. Teamcenter). 

First line support i kundtjänsten består av: ​

 
Isabelle Wiberg, ISWIB
Kundtjänstspeciali​​st​​/Administratör


 ​​





Second line support i kundtjänsten består av runt 200 specialister, experter och metodföreträdare på FMV där de flesta är organiserade under FMV Logistik Verksamhetsstöd och FMV IT-stab. Läs mer under "Vem förvaltar Logistikportalen?": Om logist​ikportalen

Det ska vara lätt att göra rätt! FMV Logistik Verksamhetsstöd