Den nya versionen ersätter den gamla. Ärenden från föregående version finns kvar i den nya. Du hittar VSDL här.
Huvudsakliga uppdateringar i VSDL 1.8.0 är:
- Kundtjänst kan arkivera inkomna ärenden utan krav på behandling i de fall ärenden inkommit fel och bara ska dokumenteras.
- Det finns nu individ- och rollöversikter på startsidan och vid omlottningsfunktioner för att underlätta lottningsarbete.
- Ärenden kan nu sättas under beredning, i de fall där de förväntas ta lång tid att avsluta.
- Individer inom en roll kan nu notifera varandra om ett ärende genom att skicka meddelanden från ärendevyn för aktuella ärende.
- En ny alternativ listvy över FAQer finns i FAQ-formuläret, för att ge en enklare översikt.
- Specialister kan nu skicka med en avslutskommentar som kan innehålla info till kundtjänst utan att det syns för kunden.
- Mailskapande för kundmail har strömlinjeformats.
- Ärenden kan nu upplysa om att diarieförande bör ske.
- Ärendeinfo gallras nu ut efter 24 månader av inaktivitet. Kort sagt är det persondata som raderas för att följa lagkrav.
- Ärenden som avkvitteras av annan användare tappar inte längre svar till kund.
- Användare blir nu påminda via mail om utkvitterade/beredningsärenden ligger för länge utan att avslutas.
- Det går nu filtrera på ärenden man själv behandlat i ärendehistoriken.
- Man kan nu titta på alla ärenden ärenden i ärendehistoriken och är inte längre begränsad till tvåmånadersperioder.
- Specialister kan nu välja om de vill skicka med sitt namn i svarsmailet till kund eller ej.
- Man kan nu fritext-filtrera FAQer när man letar relevanta FAQer som kundtjänst i skapa ärende-formuläret.
- Kundtjänst kan nu filtrera fram system/verksamhetsområden genom att välja ett delsystem/tjänst inom verksamhetsområde.
- Kontaktinformation tillagd på startsidan.
En komplett lista på revisionsändringar finns här.
Vid frågor gällande VSDL, kontakta FMV Kundtjänst ILS ilsstod@fmv.se.