Målet har varit att återanvända de frågor och svar som dagligen hanteras i FMV Kundtjänst Verksamhetsstöd, samt att samla de befintliga FAQ:er som finns på olika platser på Logistikportalen till ett ställe. Detta för att effektivisera sökandet för användare och avlasta kundtjänst och specialister ytterligare, med bibehållen service.
FAQ-webbplatsen kommer i två versioner, en publik och en inloggningsskyddad. Det är just nu ingen skillnad i vilka FAQ som är publicerade för respektive version. Det som skiljer är hur man återkopplar/ställer en fråga till FMV Kundtjänst Verksamhetsstöd med hjälp av en självbetjäningsfunktion, när man inte hittar svar på det man söker bland befintliga FAQ:er. I den publika versionen öppnas ett mail i förvald epost-klient med förifyllda uppgifter enligt filtreringsval i sökformuläret, vilket underlättar tolkningen av ärendet i kundtjänsten. I den inloggningsskyddade öppnas ett formulär istället och ett ärende skapas direkt i VSDL hos kundtjänsten, vilket betyder att tiden innan ärendet aviseras hos specialist blir kortare.
FAQ-webbplatsen uppdateras regelbundet veckovis med nya och förändrade FAQ:er från VSDL.
Länk: FMV Kundtjänst Verksamhetsstöd